Na aké e-commerce trendy sa zamerať v roku 2019? |

Na aké e-commerce trendy sa zamerať v roku 2019?

Nových e-commerce trendov pre nasledujúci rok je hneď niekoľko, no ak ste na trhu už nejaký ten rok a vaša firma sa rozrástla, zrejme nehľadáte len to, čo je trendy ale niečo čo vás posunie na vyššiu úroveň. Z našej skúsenosti býva často slabou stránkou firiem automatizácia procesov. Ako môže automatizácia nakopnúť váš biznis v roku 2019?

O čom hovoríme? Automatizácia je veľmi široký pojem, ktorý môžeme v každom segmente chápať inak. V princípe ju však môžeme popísať ako nahradenie manuálnej činnosti človeka prácou počítača. Automatizácia ráta s následnosťou krokov pri určitých udalostiach, napr. po prijatí objednávky vystavíme faktúru. Skôr ako trend by sme ju mali brať ako nevyhnutnú samozrejmosť v prípade, že chceme náš biznis rozvíjať.

Lídrami e-commerce trhu sú predajcovia, ktorí pôsobia nadnárodne, majú dokonale zvládnuté a zautomatizované interné procesy a často disponujú vlastnou formou prepravy. Dokážu garantovať veľmi rýchle dodanie aj počas hektických období, napríklad počas Vianoc. Ich výhodou je používateľský komfort pri nákupe alebo pri riešení problémov, reklamácií, ktorý dosiahnu práve automatizáciou.

Či sa vám to páči alebo nie, títo predajcovia určujú smerovanie trhu a do veľkej miery a veľmi významne ovplyvňujú zákazníkov, ich správanie a nároky. Často ani nemusia ponúkať stopercentnú pridanú hodnotu vo forme poradenstva pri nákupe alebo kvality tovaru. Rozhodne však cena, rýchlosť dodania a v neposlednom rade používateľský komfort. Ak sa chcete na trhu presadiť so svojím výnimočným produktom, neostáva vám nič iné ako pristupiť na ich hru.

Snažte sa zautomatizovať čo najviac pracovných procesov od prijímania tovaru na sklad až po jeho expedíciu a fakturáciu.

Mať úplne digitalizovaný firemný ekosystém je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Dbajte na to, aby ste vykonávali maximum vecí (100%) prostredníctvom PC a zredukujte papierové formuláre. Vďaka tomu šetríte životné prostredie a zároveň zvyšujete svoju efektivitu. Využívajte cloudové služby, ktoré sú dostupné vždy a všade. Tlačte na dodávateľov vašich systémov a požadujte, aby boli čo najviac automatizované. Samozrejmosťou by mala byť automatická aktualizácia stavu na eshope po prijatí tovaru na sklad či potvrdenie reklamácie a následné vystavenie dobropisu v účtovnom systéme. Pokiaľ prepojenia nie je možné spraviť, vymeňte systémy, pretože neskôr bude neskoro.

Ak sa vám podarí vyladiť ekosystém, nebojte sa túto výhodu prezentovať pred zákazníkmi. Na druhej strane negarantujte výhody, ktoré neviete splniť. Nezviditeľňujte sa doručením do nasledujúceho dňa, pokiaľ takto nedokážete vybaviť ani 80% objednávok. Tieto triky vo vás zákazníci veľmi rýchlo prekuknú. Potom stačí už iba niekoľko zlých recenzií a máte zarobené na veľký problém. A poznáte to - dobrú povesť je ťažké získať, ale veľmi ľahké stratiť. Vo všeobecnosti je to tak nielen s povesťou ;) chce to pevné nervy a nevzdávať sa. Ako inšpiráciu si pozrite maximálne vyladený proces Amazonu.

Ďalší článok Čo je to UX a ako pomôže vášmu webu? 26. January 2019