Blog esoul BLOG

Aktuálne trendy. Čím viac ich dokážete aplikovať do praxe, tým sme spokojnejší.
Nariadenie Európskej únie zakázuje falošné zľavy v e-shopoch | Povedie regulácia zobrazovania zliav a recenzií k lepšej ochrane spotrebiteľa?

Povedie regulácia zobrazovania zliav a recenzií k lepšej ochrane spotrebiteľa?

Tento rok je pre všetky európske e-shopy pomerne náročný. Najprv prišla nová legislatíva ohľadom cookies, teraz však nastávajú ďalšie dôležité zmeny. Najneskôr 28. mája 2022 začne aj na Slovensku platiť smernica Európskej únie 2019/2161, ktorá upravuje stanovovanie zliav, zoraďovanie produktov či uverejňovanie používateľských recenzií.  ...

Ako správne vyžadovať súhlas so spracovaním Cookies | Zákonné povinnosti Cookies od 1.2.2022

Zákonné povinnosti Cookies od 1.2.2022

V našom nedávnom článku sme vás informovali o tom, že Google plánuje postupe zrušiť cookies tretích strán. Táto zmena zasiahne najmä podnikateľov, ktorí využívajú cielenú online reklamu. Zmeny v oblasti cookies tým však nekončia. Od 1.2. 2022 totiž začína platiť zákon 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, ktorý mení pravidlá ohľadom získav...

Google chce zrušiť cookies tretích strán: čo to znamená? | Google plánuje zrušenie cookies tretích strán: je dôvod na paniku?

Google plánuje zrušenie cookies tretích strán: je dôvod na paniku?

Cookies sú malé dátové súbory, prostredníctvom ktorých môžete ako majiteľ webu či marketér sledovať správanie ľudí v online priestore. Práve vďaka nim je internetová propagácia tak efektívna. Bez ich existencie by sme nedokázali vyhodnocovať počty ľudí na webe, merať konverzie, vylepšovať používateľský zážitok zo stránok a cieliť reklamy. Jednoduch...

Checklist: je váš e-shop pripravený na vianočnú sezónu? | Checklist: je váš e-shop pripravený na vianočnú sezónu?

Checklist: je váš e-shop pripravený na vianočnú sezónu?

Pýtate sa, prečo by ste ako prevádzkovateľ e-shopu mali vlastne Vianociam venovať zvýšenú pozornosť? Podľa dát Adobe Analytics narástol počas vianočných sviatkov v roku 2020 obrat e-shopov po celom svete o 32 % v porovnaní s rokom 2019. Samozrejme, značnú úlohu v tom zohrala pandémia, no narastajúci záujem o online vianočné nákupy zaznamenávame už ...

Google Page experience update 2021 | Google Core a Page experience update 2021 – na aké zmeny sa  treba pripraviť?

Google Core a Page experience update 2021 – na aké zmeny sa treba pripraviť?

Napriek tomu, že Google má na trhu prakticky monopolné postavenie, vývojári neustále pracujú na zlepšovaní používateľského zážitku. Svet internetu sa veľmi rýchlo mení a vyhľadávanie Google musí na tieto zmeny promptne reagovať. Preto je každých niekoľko mesiacov predstavovaný update algoritmov, ktorý zasahuje weby po celom svete. Tento rok je aktu...

7 účinných spôsobov, ako zvýšiť konverzie e-shopu | 7 účinných spôsobov, ako zvýšiť konverzie e-shopu

7 účinných spôsobov, ako zvýšiť konverzie e-shopu

V našom predchádzajúcom článku sme sa venovali faktorom, ktoré odrádzajú návštevníkov od nákupu v e-shope. Poradili sme vám, na ktoré časté chyby si dávať pozor, aby ste zbytočne neprichádzali o zákazníkov. Tentokrát sme si pre vás pripravili niekoľko účinných tipov, ktoré po správnej integrácii dokážu zvýšiť mieru konverzie a spraviť tak váš proje...

4 faktory, ktoré odrádzajú návštevníkov od nákupu v e-shope | 4 faktory, ktoré odrádzajú návštevníkov od nákupu v e-shope

4 faktory, ktoré odrádzajú návštevníkov od nákupu v e-shope

Snahou každého prevádzkovateľa e-shopu by nemala byť maximalizácia návštev, ale konverzií. Na svojich stránkach môžete mať pokojne aj 20 000 ľudí denne, no ak z nich nakúpi len 10, zrejme niekde nastáva chyba. Vaším prvoradým cieľom by malo byť premieňať čo najviac návštevníkov na spokojných zákazníkov, ktorí radi nakúpia aj v budúcnosti.  ...

Predaj v kamennej prevádzke verzus e-commerce | Predaj v kamennej prevádzke verzus e-commerce – trendy, ktoré sa oplatí poznať

Predaj v kamennej prevádzke verzus e-commerce – trendy, ktoré sa oplatí poznať

To, že pandémia korona vírusu výrazne akcelerovala prechod z klasických foriem predaja na e-commerce, stihol postrehnúť už asi každý podnikateľ. Rýchla transformácia zákazníckych návykov však so sebou priniesla viacero zmien a nových požiadaviek, ktorý...

Na toto nesmiete zabudnúť pri vytváraní značky | Výber názvu domény pre online projekt: aké faktory zvážiť?

Výber názvu domény pre online projekt: aké faktory zvážiť?

Webová stránka je súčasťou prakticky každého novodobého projektu. V niektorých prípadoch je na nej dokonca postavené celé podnikanie. Práve preto je výber správneho názvu domény a samotného projektu tak dôležitý. Ako pri jeho tvorbe...

Ako znížiť mieru okamžitých odchodov vášho webu? | Ako znížiť bounce rate vášho webu?

Ako znížiť bounce rate vášho webu?

Na úvod je potrebné zodpovedať otázku, čo je to vlastne bounce rate a prečo je podstatné venovať mu pozornosť. Bounce rate, alebo po našom, miera okamžitých odchodov, je dôležitou analytickou metrikou. Pojem „okamžitý odchod“ pritom nie je nijako naviazaný na čas stráv...

Porovnanie eshop systémov. Open source vs. riešenie na mieru | Open source e-commerce verzus riešenie na mieru: ktoré bude výhodnejšie pre vás?

Open source e-commerce verzus riešenie na mieru: ktoré bude výhodnejšie pre vás?

Rok 2020 nám všetkým naplno ukázal silu a benefity e-commerce, teda predaja produktov a služieb prostredníctvom e-shopov. Pre mnohých podnikateľov to bol impulz, aby konečne zrealizovali kompletnú, alebo aspoň čiastočnú transformáciu svojho podnikania do online sveta. Pokiaľ nad vlastn&...

Zvýšte počet objednávok v e-shope vďaka nášmu riešeniu | Nastavenie zľavových kampaní v e-shope

Nastavenie zľavových kampaní v e-shope

V návode vám ukážeme 3 rôzne prípady použitia zľavových kampaní e-shopu. Rôzne nastavenia vám ponúkajú širokú škálu možností. S ďalšími nastaveniami vám radi pomôžeme. Motivujte zákazníkov, aby...

Ako zvládame efektívne homeoffice | Čo nás naučila pandémia o home office?

Čo nás naučila pandémia o home office?

Ešte pred dvoma mesiacmi bolo slovo home office v slovenských firmách niečo medzi urážkou, prekliatím a činnosťou tak odpornou, že sa jej meno nesmelo ani vyslovovať. Koronavírus, resp. ochorenie COVID-19 a následná eskalujúca globálna pandémia, však rozdala karty &...

SEO - optimalizujete obsah pre Google | SEO - Ako sa dostať vyššie vo výsledkoch Google

SEO - Ako sa dostať vyššie vo výsledkoch Google

Článkov na tému SEO je na internete nespočetné množstvo. Téma je neoddeliteľná od akéhokoľvek podnikania závislého od internetovej stránky. Najviac praktických skúseností na tému SEO by mali mať copywriteri a, samozrejme, SEO špecialisti. Ak si v&...

Ako napísať pracovný email, aby bol efektívny | Zvládajte emailovú komunikáciu efektívne

Zvládajte emailovú komunikáciu efektívne

Emailová komunikácia patrí v súčasnosti medzi bežný spôsob dorozumievania medzi klientom a agentúrou, firmou, ale aj medzi kolegami navzájom. Denne nám komunikácia môže zabrať veľmi veľa času, možno aj celý deň. Aj keď je email nevyhnutná súčasť pr&aacut...