7 účinných spôsobov, ako zvýšiť konverzie e-shopu |

7 účinných spôsobov, ako zvýšiť konverzie e-shopu

V našom predchádzajúcom článku sme sa venovali faktorom, ktoré odrádzajú návštevníkov od nákupu v e-shope. Poradili sme vám, na ktoré časté chyby si dávať pozor, aby ste zbytočne neprichádzali o zákazníkov. Tentokrát sme si pre vás pripravili niekoľko účinných tipov, ktoré po správnej integrácii dokážu zvýšiť mieru konverzie a spraviť tak váš projekt ziskovejším.

Optimálna miera konverzie 

Možno sa pýtate, akú mieru konverzie by mal vlastne váš e-shop dosahovať. Neil Patel uvádza, že v roku 2020 dosahovali e-shopy priemernú konverziu na úrovni 2 – 3 %, pričom pod konverziou sa v tomto prípade myslí potvrdenie objednávky. Avšak, konkrétne čísla závisia od predávaných produktov. Pre lepšiu predstavu uvádzame nedávnu štatistiku od britskej spoločnosti IRP Commerce, ktorá porovnala mieru konverzií e-shopov v najpopulárnejších segmentoch. 

  •     Starostlivosť o deti 0,66 %
  •     Športové potreby a rekreácia 1,75 %
  •     Domáce spotrebiče 2,48 %
  •     Vybavenie domácnosti 2,16 %
  •     Móda 2,44 %
  •     Elektronika 2,33 %
  •     Umenie a remeselné výrobky 3,79 %
  •     Zdravotné potreby a kozmetika 3,62 %
  •     Starostlivosť o zvieratá 3,28 % 
  •     Súčiastky a doplnky pre motorové vozidlá 1,55 %

Ak sa vášmu e-shopu darí dosahovať konverzie približne v týchto hodnotách, môžete byť relatívne spokojní. Avšak, vždy existuje priestor na zlepšenie. Treba si uvedomiť, že tieto čísla sú priemerom stoviek e-shopov, teda najlepšie z nich poľahky dosahujú mieru konverzie prevyšujúcu 5 %. Pozrime sa tak na spôsoby, ako dokážete aj vy zlepšiť používateľský zážitok na vašich stránkach a posilniť tak predaje. 

Vylepšenia, ktoré pomôžu zvýšiť konverzie

Pred tým, ako začnete jednotlivé tipy aplikovať na váš e-shop, venujte čas jeho dôkladnej analýze. Snaha zvýšiť konverzie prostredníctvom nižšie uvedených úprav bude zbytočná, ak na vašich stránkach stále zostanú pôvodné chyby, ktoré odrádzajú návštevníkov od kúpy. Cesta za používateľsky prívetivým e-shopom a nadštandardnými konverziami netrvá deň ani dva. Je plná testovania, skúšania rôznych alternatív a analyzovania. Preto odporúčame zveriť optimalizáciu vášho online priestoru do rúk profesionálom. Ukazujú to aj naše štatistiky. Niekedy stačilo pár dobre mierených zmien a našim klientom sme dokázali zvýšiť predaje o niekoľko desiatok percent. 

Napríklad, v tomto prípade sa nám vďaka niekoľkým úpravám podarilo navýšiť percento potvrdených objednávok po zadaní fakturačných údajov z 62 % na 92 %. 

 

Miera konverzie pred zmenou

Konverzne tlacidla

Miera konverzie po zmene

Konverzne tlacidla

Na zvýšenie miery konverzií majú vplyv najmä nasledovné zmeny. 

1. Zrýchlenie načítania stránok

Dve sekundy. Neil Patel vo svojich štatistikách uvádza, že ak sa niektorá zo stránok vášho e-shopu načíta dlhšie, až 53 % návštevníkov stratí trpezlivosť a odchádza. To, ako výrazne záleží na rýchlosti načítania webu, pekne demonštruje štatistika Amazonu. Tá uvádza, že zrýchlenie o 100 milisekúnd prispelo až k 1% navýšeniu obratu. 

Rýchlosť načítania stránok závisí od mnohých parametrov. Významnú úlohu zohráva server, na ktorom e-shop beží, samotná štruktúra kódu webu, ale aj veľkosť obrázkov. Optimalizáciou týchto faktorov dokážete váš web zrýchliť aj o niekoľko stoviek milisekúnd. 

2. Responzívny dizajn

Štatistiky sú neúprosné. Kým v minulosti využívala väčšina používateľov na online nákupy stolové počítače alebo notebooky, v dnešnej dobe sa do popredia čoraz viac dostávajú tablety a smartfóny. V roku 2015 bolo v USA len 23,6 % všetkých internetových nákupov vykonaných zo smartfónu, no v roku 2020 to bolo až 48,5 %. Na niektorých online projektoch našich klientov dokonca návštevnosť z mobilných zariadení prevyšuje 80 %. V minulosti platilo, že zákazníci obvykle na smartfóne len vyhľadávali produkty, no objednávali ich následne cez počítač. V dnešnej dobe už ani toto neplatí. Konverzná cesta jedného zákazníka často začína aj končí cez smartfón. 

Ak sa dizajn vašej stránky nedokáže stopercentne prispôsobiť rôznym šírkam obrazovky, automaticky prichádzate o veľké percento zákazníkov. Nechajte si váš e-shop optimalizovať tak, aby bol kompatibilný so všetkými druhmi zariadení. 

3. Správna veľkosť a farba konverzných tlačidiel

E-shop musí byť po stránke dizajnu navrhnutý tak, aby prirodzene navádzal návštevníka na zadanie objednávky. V tomto prípade je dôležité podrobné testovanie. Zmätočné rozloženie jednotlivých menu a tlačidiel kazí používateľský zážitok a odrádza od nákupu. Tlačidlá, ktoré vedú ku konverzii, najmä k vloženiu produktu do košíka a vstupu do objednávkového procesu, musia byť od ostatných grafických prvkov zreteľne odlíšené. Či už veľkosťou, alebo farbou. Pri jednom z našich klientov sa nám vďaka jednoduchej zmene farby tlačidiel „Výber dopravy a platby“ a „Späť k nákupu“ podarilo zvýšiť mieru konverzie až o 10 %. 

4. Jednoduchý proces objednávky 

Proces vytvorenia objednávky by mal byť čo najrýchlejší a najintuitívnejší. Od návštevníkov vášho e-shopu nikdy nežiadajte zbytočne veľa údajov a formulár sa snažte po dizajnovej stránke koncipovať tak, aby na prvý pohľad vyzeral jednoducho. Opticky zdĺhavý objednávkový formulár dokáže odradiť až 9 % potenciálnych zákazníkov. V žiadnom prípade nenúťte návštevníkov, aby sa pred vytvorením objednávky registrovali. Táto skutočnosť odradí až 34 % ľudí. 

5. Recenzie od zákazníkov

Pracujte na tom, aby ste pred návštevníkmi e-shopu pôsobili dôveryhodným dojmom. Jedným z najlepších spôsobov, ako to docieliť, sú recenzie od vašich zákazníkov. Takmer každý používateľ internetu si pred nákupom prečíta recenzie od iných ľudí, pričom tie majú zásadný vplyv na rozhodovanie. Štatistiky dokonca uvádzajú, že až 88 % ľudí verí recenziám na internete rovnako ako odporúčaniam od blízkych priateľov. Podnecujte vašich spokojných zákazníkov, aby vám zanechali autentickú recenziu. Motivovať ich môžete napríklad zľavovým kódom. 

6. Pocit bezpečnosti 

Aby vám návštevník e-shopu zveril jeho ťažko zarobené peniaze, musí sa cítiť bezpečne. Čím drahšie produkty predávate, tým tento faktor zohráva dôležitejšiu úlohu. Vaše stránky musia pôsobiť moderným a do detailu prepracovaným dojmom. Akékoľvek chyby a nedoladené drobnosti vzbudzujú pochybnosti. HTTPS certifikát je dnes už prakticky nutnosť, no pocit bezpečia umocníte aj využívaním overených platobných brán od známych poskytovateľov, prehľadnými podmienkami ochrany súkromia, všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom. 

V textoch dajte zákazníkom pocítiť, že ich osobné údaje sú u vás v bezpečí a v prípade akýchkoľvek otázok či problémov ste im neustále k dispozícii. V tomto ohľade je dobrým riešením aj telefonická zákaznícka podpora. 

7. Viditeľné benefity

Aktívne motivujte návštevníkov, aby u vás nakúpili. Detailne im vysvetľujte benefity predávaných produktov, a to nielen v podobe textov, ale aj videí, ktoré majú často lepšiu schopnosť prezentovať ich funkčnosť a cieliť na emócie. Významným motivujúcim faktorom sú zľavy. Pri nich si však dávajte pozor na autenticitu. Extrémne zníženie ceny vzbudzuje pochybnosti a pôsobí skôr odradzujúco. 

Štatistiky ukazujú, že pomerne veľký vplyv na konverzie má doprava zadarmo. Napríklad, e-shopu 2BigFeet sa podarilo vďaka zavedeniu dopravy zadarmo pri nákupe nad 100 dolárov zvýšiť počet konverzií až o 50 %, a to v priebehu dvoch dní! Samozrejme, takto veľký úspech nie je pravidlom, no ak hľadáte spôsoby, ako zvýšiť počet konverzií, doprava zadarmo rozhodne stojí za vyskúšanie. Motivujúco pôsobí aj čo najkratšia doba doručenia tovaru, možnosť jednoduchého vrátenia a viditeľne zobrazená skladová dostupnosť. 
 

Predošlý článok 4 faktory, ktoré odrádzajú návštevníkov od nákupu v e-shope 27. April 2021
Ďalší článok Google Core a Page experience update 2021 – na aké zmeny sa treba pripraviť? 29. July 2021
Dominik Parajka

Dominik Parajka

Som technologický nadšenec a už 4 roky sa pohybujem vo svete online projektov. Neustále zbieram nové skúsenosti, analyzujem dáta a vymýšľam inovatívne veci. So svojimi poznatkami sa následne rád delím prostredníctvom blogových článkov, v ktorých sa snažím čitateľovi priniesť čo najlepšiu pridanú hodnotu.